top of page

איך לעצב את חדר השינה?



אין יותר נפלא מזה לתת "במה" לחדר בו אנו מבלים כשליש מחיינו. לחדר בו אנו נכנסים לאחר יום דינאמי ומתיש, לחדר המאפשר לנו מנוחה ורוגע, שיחות קטנות אל תוך הלילה ולרגעים של ביטוי אהבה- חדר השינה. גם אם מדובר בסוויטה גדולה או חדר קטנטן, החדר צריך להיות חדר מעוצב שנוח ונעים לשהות בו , והחשוב זה להכניס את הנשמה עם מלא אהבה. השחקנית הראשית בחדר זה, הינה המיטה והיא אחראית לבחירת השפה העיצובית של החדר ולתחושה שהיא חלק אינטגראלי מהחדר. לכן בראש ובראשונה יש לתת את הדעת על מיקומה וסגנונה כי זה מה שישפיע על תכנון החלל. בשווקים סוגים שונים של מיטות, החל ממיטות מתכווננות, מיטות ברזל, מיטות מעץ מלא, מיטות עם ראש מיטה וכאלה ללא. המשותף מה שבטוח שכולנו מייחלים ומתענגים בשינה טובה. לשינה טובה ישנה השפעה על מצב רוחנו, רעננות, ריכוז ויעילות במהלך היום.



צילום: מאיה חבקין

יצירת הפאוור קאפל POWER COUPLE מגלריה לאמנות גליפס




צילום: רחלי שוברט

ראשית מקמו את המיטה במקום בו המיטה אינה מול הדלת אך עדיין אפשר לראות את הכניסה לדלת. השקיעו במיטה יציבה מחומרים איכותיים, ומזרן איכותי הינו בגדר חובה. בחרו מצעים בהירים, אני אישית מעדיפה מצעים לבנים טבעיים מבדים "נושמים" כמו כותנה או פשתן אשר משרים שינה רגועה ונעימה. רכשו מספר כיסויי מיטה בצבעים שונים החליפו מדי פעם את הכיסוי ובכך תכניסו רעננות וחדשנות לחדר. אל תתעצלו והקפידו לסדר את המיטה בכל בוקר לתחילתו של יום חדש. בסוף יום יהיה נעים לחזור לחדר מסודר ומעוצב. ראש מיטה הינו פריט משמעותי ועיצובי למיטה. מעבר להענקת מראה ייחודי ומעוצב למיטה, ראש מיטה הינו אלמנט חשוב והוא משפיע על איכות השינה ומעניק תחושת בטחון, נוחות ובידוד מהקור בימי החורף הקרים. לצבעים ישנה השפעה מאוד גדולה על מצב הרוח שלנו. אין כמו להכניס אווירה רגועה ושלווה לחדר השינה, הרי לחדר זה אנו נכנסים לאחר תלאות היום . מונוכרומטיות שקטה ורגועה עם נגיעות של צבעים רכים יעניקו תחושה של שלווה ורוגע, ניקיון אלגנטי ורומנטי. ניתן לשלב קיר כוח שאליו נשואות העיניים, בצבע שונה, טפט או כל חיפוי קיר בחומר שונה. ישנם גדלים שונים למיטה זוגית 140/160/180, ובבחירת מידת המיטה יש להתחשב במרחב החדר. לחדר קטן לא מומלץ לבחור מיטה גדולה ויש להשאיר לפחות 70 ס"מ מכל צד.






צילום: מאיה חבקין

ארגון ועיצוב החדר משלב בין אסתטיקה ופונקציונליות. למי שמעוניין בסדר וניקיון ויזואלי מומלץ לאחסן פרטי לבוש במגירות ובהן ניתן לטמון קופסאות אחסון נוספות למיון פרטי הלבוש. גם לבחירת הרהיטים ופרטי העיצוב משמעות גדולה לשינה טובה ולאווירה בה נרצה להעניק לחלל. בחדר שינה מומלץ להמעיט ברהיטים ופרטי עיצוב על מנת שהחדר יהווה מעין מקום מפלט ויעניק קלילות ואווריריות לשינה רגועה. ניקיון ויזואלי תורם לתחושת השלווה והרוגע בחדר ומנטרל עומס וגודש.


צילום: רחלי שוברט

מכשירי החשמל פולטים קרינה בעוצמה מסוימת המשפיעה עלינו. בזמן השינה אנו נחשפים ומושפעים בצורה מרבית מקרינה זו אשר משפיעים על בריאותינו ועל שינה שאינה מיטבית. מומלץ לצמצם מכשירי חשמל בחדר שינה, ובמידה והם נמצאים בחדר, כבו אותם או הרחיקו מראשיכם בזמן שינה. חלונות גדולים בחדר יכניסו את האור הטבעי לחדר, תלו וילונות לבנים ורכים אשר יאפשרו לאור הטבעי לחדור בעדו, מומלץ לתלות מהתקרה ועד לרצפה לתחושה רומנטית ורכה. ניתן ליצור שכבות של אריגים בוילון, מחד אריג אטום להצללה, אינטימיות ושינה ומאידך אריג רך שקוף המאפשר לקרני השמש לחדור ולהאיר את החדר. במידה ואין חלונות גדולים, ניתן לשלב מראות בחדר ליצירת אשליה של חדר מואר ומרווח. השימוש בטקסטיל מעניק לחדר תחושה של חמימות ואופנתיות. נוסיף נגיעות של צבע בכריות, שטיחים ואקססוריז. בעזרת טקסטיל ניתן לשנות את החדר ולשוות לו מראה שונה מדי פעם, שלבו במגוון חומרים ארוגים כמו צמר, כותנה, פשתן, קטיפה ועוד. אל תחששו לשלב טקסטורות וצבעים, השילוב ביניהם מעניקים עומק לעיצוב .מה גם ששימוש בטקסטיל הינו זמין ופתרון מהיר וזול.





צילום: מאיה חבקין


להשלמת המראה נוסיף תמונות שמחות מחוויות זוגיות, פרטי עיצוב זוגיים נפלא להכניס לחדר שינה כי "טובים השנים מן האחד".




עץ האהבה צילום מאיה חבקין




צילום: מאיה חבקין










צילום: מאיה חבקין



אין ספק כי רבים הסגנונות לחדרי השינה, חשוב לעצב את חדר השינה שיתאים לרצונות ולצרכים שלכם. זכרו כי חדר השינה הוא שלכם ועצבו אותו על פי טעמכם האישי ועל פי מה שנותן לכם תחושה נעימה ומרגיעה.



פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחרי
  • Pinterest Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page