top of page

איך מעצבים מרפסת מפנקת ומרגיעה?


המרפסת הינה המקום שבו אנו נישאים להירגע ולהתפנק. מערכת היחסים המתקיימת בין הבית למרפסת היא רב שיח מענג, מפנק ומרגיע. יכולת היצירה של דיאלוג בין הפנים והחוץ הינה מתקיימת כאשר הגבולות מיטשטשים בין החוץ לפנים, גם אם מדובר בבית פרטי שמקיפה אותו גינה, או שמדובר בבית שהוא אחד הקומות בבניין.



צילום: ענת בלאו



צילום: מאיה חבקין


לפני שחושבים על עיצוב ופינוק וכל השאר, הבה נבחן את מזג האוויר הישראלי המלווה בלחות וחום שאיתם מגיעים אורחים מטרידנים ומעופפים.

ניתן להתגונן מהם במגוון דרכים, מהניסיון האישי שלי השילוב ביניהן צולח במידה בהתמודדות בתופעה המטרידה.

בשווקים תרסיסים רבים של דוחה מעופפים שניתן לרסס את הרהיטים, עמודים קירות המרפסת טרם היציאה אליה. אני חייבת לציין כי הופתעתי מהצלחת התרסיסים.

בנוסף, שלבו לפידים המרחיקים את המעופפים ובו זמנית תורמים לאווירה של התכנסות ביתית, בילוי אינטימי ושקט.


צילום: מאיה חבקין


זוג מאווררים מכיוונים שונים מסלקים את המעופפים ובו זמנית משווים רוח רענן. הדבר דומה לבית שבו יש שני כיווני אוויר המאפשר מעבר טבעי של אוויר ויוצר סירקולציה ותחושה נעימה.

כיוון המרפסת ומיקומה תהא נקודה משמעותית שניתן עליה את הדעת כאשר נעצב את המרפסת.

המרפסת פונה לכיוון השמש החמה? הוסיפו מחיצות מקנים להצללת פרגולות, לגידור או יצירת מסכים. בשווקים ניתן להשיג אותם ולשלבם עם קונסטרוקציות מסוגים שונים משום שהם מתחברים בקלות לעץ, לברזל ולאלומיניום. התייעצו לגבי הסוגים השונים שיש בשווקים, לטווח המחירים יש השפעה על האיכויות והעמידה בתנאי הגשם והשמש.

היתרון הנפלא שלהם שהם חסכוניים, קלים לביצוע ושהם מחוברים בחוט פוליאסטר שיוצר רווח קטן בין קנה לקנה ובכך ישנה זרימה של אוויר והנאה מהצל. שילוב נהדר של צל ורוח.

אפשרויות רבות יש בעיצוב מרפסת ולא בהכרח כרוכות בהוצאות רבות.

בעידן בו ישנה מודעות למזון בריא וטרי, ניתן לגדל גידול אורגני במרפסת של עשבי תיבול שונים. אין ספק שהיתרון לתנובה אישית הינו ערך בפני עצמו. דבר המהווה חיזוק משמעותי ליחסים הנפלאים בין הבית לחוץ.

במידה ויש מרחב מקמו מטבחון חוץ, המטבחון מאפשר בישול תחת כיפת השמיים מבלי לחשוש מלכלוך, ריח ועשן. האכילה בחוץ יוצרת מעין תחושה של מטבח ביתי עם אוכל טוב ויחד עם זאת תחושה של בילוי אשר מעניקה תחושת נופש ייחודית בתוך המרפסת הביתית שלנו.






צילום: מאיה חבקין



צילום: ענת בלאו


יש לכם נוף מדהים? הרכיבו פלטת עץ וייצרו דלפק בגובה בר, הוסיפו כסאות בר ייחודיים. נפלא לשבת אחרי יום עבודה מול הנוף, לשתות ולהרהר, להאזין למוסיקה טובה או לקרוא ספר.




צילום: מאיה חבקין


הוסיפו פינות ישיבה בגבהים שונים. השולחן צריך קודם כל להיות מותאם לחלל שבו הוא עומד הן מבחינת גודל והן מבחינת חומרים המותאמים לחוץ. שולחן גדול לחלל גדול ושולחן קטן לחלל קטן. הכול עניין של פרופורציות.




צילום: מאיה חבקין


במרפסת, הארוחה אינה מחייבת ועל כן המלצתי היא שולחן קטן היוצר אינטימיות וכל זאת בתנאי שרוחבו לא יהיה קטן מ-90 ס"מ ,על מנת שנאפשר מקום לכלים המרכזיים ומבלי לפגוע בצלחת האישית. ניתן לשלב כסאות לא אחידים אשר ביחד יוצרים הרמוניה מיטבית.





צילום: מאיה חבקין


ממש כמו בתוך הבית ניתן לשלב פרטי עיצוב להשלמת המראה. כריות, כירבוליות צבעוניות בטקסטילים ובצורות שונות. שלבו זיגזגים, מעוינים, ריבועים, ופרחים. האריגים הצבעוניים יכולים לתרום נופך נוסף לבית היי טקי ולהשתלב גם בבית מעוצב בסגנון אקלקטי.

תלו עציצים, וילונות, פעמוני רוח, לוכדי חלומות. הוסיפו שטיח, נרות וקטורת על פי טעמכם.

מומלץ לאחסן בארונית קטנה את הפריטים (נרות, גפרורים, קטורת...),שתזדקקו להם בשעת הצורך לא תתעצלו לעשות בהם שימוש.




צילום: מאיה חבקין


הרצון לבלות את מירב הזמן שלנו בבית, הגעגועים הביתה, ללא ספק, תלויים בעיצובו. בהתאמתו לטעמינו, ולצרכינו האינדיוודואליים, היחודיים של כל אדם, או המשפחה. החשוב ביותר הוא התאמת חלל המרפסת לטעמינו ולצרכינו שיתבטאו בחומרי הגלם, באביזרים ובצבעים ייצרו את ההרמוניה ויתנו את אווירת הנוחיות וההרגשה הביתית.

בסופו של דבר אנחנו רוצים לחזור הביתה ,לבית שהוא שלנו.

הפכו את המרפסת לשימושית ומשובבת נפש.

האורחים לא ירצו לעזוב את המרפסת, ראו הוזהרתם!



פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחרי
  • Pinterest Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page