top of page

איך מעצבים בעזרת טפט?

טפט- WALLPAPER


הטפטים הינם תוסף עיצובי אידיאלי שיוצרים אווירה חמה להשלמת הוויב החורפי המלטף בימים הקרירים הקרבים אלינו.

למי שמתכנן לעשות שינוי ולחמם את האווירה בבית, הנה רעיון עיצובי משדרג, קליל וזול. אין צורך להחליף את הרהיטים ולשבור קירות כדי לחדש ולהתחדש, באמצעות שימוש בטפטים ניתן לשדרג את החלל.

לטפט השפעה משמעותית באווירה ובאופי החלל כי כשהוא שם, הוא מורגש. הטפט הינו תוסף עיצובי ודקורטיבי אשר משלים את המראה הכללי של החלל ויוצר אווירה ואופי. למעשה הטפט הינו טריק עיצובי לתחושת ה- WOW!

הטפטים עשו קאמבק, וכבר בשנות החמישים ראינו ניצנים שלהם בבתים בישראל, אך הכניסה המרשימה הייתה בשנות השבעים שהגיעו אלינו מעבר לים בצבעיהם העזים מאירופה והפכו לאלמנט עיצובי חשוב המשפיע על האווירה בחלל.

הטפטים משמשים ככיסוי קיר דקורטיבי לחיפוי וקישוט קירות פנימיים. הם מיוצרים מחומרים עמידים, איכותיים וחזקים בעלי דרגת רחיצות גבוהה. היתרון שלהם הוא שהתקנתם והדבקתם פשוטה אשר ניתן להסירם באופן מלא וקל מהקירות (העזו, לא צריך לפחד, ברגע שנרצה שינוי נוסף ניתן לשנות בקלות).

כיום קיימים שלל טפטים ובמגוון רחב של צבעים, טקסטורות, הדפסים, צורות גיאומטריות, בורדר לחלוקת קיר ואף מדבקות קיר.

בעידן הטכנולוגי ניתן אף להזמין עיצובים אישיים שלכם ולהדפיסם על טפטים או מדבקות קיר.

ניתן לשוות לחלל כל מראה שנחשוק בו, ממראה דרמטי ועד מראה מעוצב ומוקפד, ממראה אופנתי ויוקרתי ועד מראה טבעי וחמים. כל בחירה שתבחרו תוסיף עניין לחלל ותיצור טוויסט עיצובי.

לחדר שטוף שמש אין הגבלה לבחירת אופי, צבע וטקסטורת הטפט אך לחדר חשוך וקטן מומלץ לבחור טפטים בהירים ואווריריים.

חיפוי קיר על ידי טפט במטבח שטוף שמש

הדוגמן הוא ירדן אלוני הנכד המופלא של חברתי האהובה שרה



צילום: אלעד גונן




צילום: מאיה חבקין


אז לאחר שהחלטנו אם אנו רוצים מראה רגוע וחמים או אלגנטי ויוקרתי ולאחר שהחלטנו שבטפט חשקנו נותר רק להגשים את הפנטזיה.

ראשית בחרו קיר דומיננטי שאותו תרצו להציגו על ידי טפט.

מומלץ לבחור קיר נטול חלונות הנמצא במקום שאליו נשואות העיניים ועליו הדביקו את הטפט. טיפ שלי, צבעו את שאר הקירות בחלל בצבעים ניטרליים אשר יתמזגו עם הצבעים של הטפט וישתלבו יחד ליצירת הרמוניה.

התוצאה תהא נפלאה וכבמטה קסם יימשכו העיניים לקיר זה.

מעט שקעים ומפסקים בקיר יאפשרו ייצוג אסתטי טוב יותר של הטפט. מקמו בקיר תאורת אווירה או עשו שימוש במנורה עומדת או מנורה שולחנית ליצירת אווירה רכה ונעימה. השימוש בתאורה יעניקו לטפט אפקט של אור וצל. הוסיפו אקססוריז בגוונים וחומרים המתמזגים עם טקסטורת וגווני הטפט ,וכך הטפט יהווה רקע נפלא כמו תפאורה לשחקניו.

שילוב טפט במגירה הנמצאת סמוך לעמוד בחלל המטבח שחופה גם הוא בטפט.


המגירה המשגעת הזו היא של רותם כרמי "למגרה".


צילום: רחלי שוברט

טרם הגעתכם לגלריית טפטים, מומלץ לשוטט באתרים של חברות טפטים ולהתרשם מהמגוון העצום שיש ברשתות. מבחר רחב של טפטים אשר כל טפט הינו יצירה אחרת שתעניק לכם חלל מראה יוצא דופן בעיצוב הכי אישי והכי שלכם. שימו לב שיש הבדלי גוון וטקסטורות בין המוצר על גבי מסכי המחשב לבין המוצר הפועל, כך שהקנייה חייבת להירכש בגלריה עצמה ולא דרך המסכים.

בהגיעכם לגלריה לרכישת הטפט, הגיעו עם מידות מדויקות (גובה ורוחב) של הקיר הנבחר (כולל פאנל), ציינו בפני מעצב הטפטים באם יש על הקיר פרטים נוספים כמו: חלון, משקוף, מפסקים, שקעים...) התייעצו עם מעצב הטפטים בעל הניסיון לגבי הכמויות ולגבי כל הפרטים שבחלל (מומלץ להגיע עם תכנית החלל). הקפידו על חישוב מדויק! דעו כי החישוב של כמויות הגלילים תלוי בעיצוב הטפט ובקצב חזרת הדוגמה וישנם טפטים עם פחת גדול יותר . כאשר תהיו מדויקים, תמנעו מעגמת הנפש של ייקור ההתקנה של בעל המקצוע ועיכוב והמתנה להזמנת גלילים נוספים.

שימו לב שיתכן ולא יהיו גלילים מאותה סדרה (יתכנו הבדלים בגוון הטפט שלא מאותה סדרה)בנוסף, אין החזרה לגלילים שנחתכו והוזמנו וכך תאלצו לרכוש את כל כמות הגלילים בפעם נוספת.

חיפוי קיר כח על ידי טפט בחדר שינה.


צילום: אלעד גונן

לתוצאות מיטביות ולתוצר מושלם, בחרו איש מקצוע אשר ידביק את הטפט באופן מקצועי.

במידה ובחרתם להדביק באופן עצמאי שימו לב למספר דברים: הכינו את הקיר שבחרתם למשטח חשוף וחלק, ללא פגמים, סדקים ושאינו סובל מרטיבות (הטפט לא יפתור את בעיית הרטיבות כי לצערנו רטיבות לא נשארת במצב סטטי. היא גדלה כל הזמן ולכן יש לעקור אותה מהשורש עוד במצב של קילוף).

צבעו את הקיר בחומר מקשר (בונדרול) ולאחר ייבושו צבעו את הקיר בצבע אקרילי בגוון הדומה לטפט. תהליך זה יערך כיומיים.

טיפ שלי אליכם, טרם הדבקת הטפט התייעצו עם בעל מקצוע אודות תהליך העבודה למניעת טעויות (מניעת לכידה של בועות אוויר, כיוון הדבקה, קיר עקום...).

צילום: מאיה חבקין


עוד מגרה משגעת של רותם כרמי "למגרה"

אם יש לכם את הפנטזיה, החשק והמוטיבציה לשינוי מהיר וקל המשדרג כל חלל אזי טפטים זו התשובה לקבלת מראה חדש.

פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחרי
  • Pinterest Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page