top of page

איך מעצבים שולחן חג ישראלי ליום העצמאות?

מנגל או ליתר דיוק מהשפה הערבית מנקל הוא- כירה ניידת ולפי האקדמיה ללשון העברית הוא –מצלה. אך מנגל מזמן הפך לסממן ליום העצמאות. המעבר בין החורף לקיץ, שינויי מזג האוויר, ההתחממות, משב הרוח המרענן מובילים אותנו לחגוג בחיק הטבע. בין אם בחרתם לחגוג מחוץ לבית, גינת גג או במרפסת שבחצר, המטרה היא ליהנות מהאוויר הנעים והקרבה אל הצמחים, העצים והפרחים ולחוש את תחושת החופש והעצמאות. בחיק הטבע הארוחה אינה מחייבת אך השולחן צריך להיות מותאם לטעמינו ולצרכינו שיתבטא בחומרי גלם, באביזרים ובצבעים אשר ייצרו את ההרמוניה ויתנו אווירת חג, נוחיות והרגשה ביתית. לבחירת הסביבה בו ימוקם השולחן יש חשיבות רבה ומהווה עבורנו כהשראה לעיצוב השולחן בצבעים ובחומרים. שאבו את ההשראה מהסביבה לשולחן החג ותיהנו מהיצירה. בתחילת דרככם בעיצוב השולחן חישבו כפי שאתם מעצבים חלל. ראשית בחרו קונספט עיצובי, רעיון כללי שיעמוד מאחורי היצירה. קונספט עיצובי פשוט וברור למתבונן, שיביא לידי ביטוי את האווירה והתחושה שתרצו להשרות.


אל מול ים התיכון בין שמים לארץ, ארוחת חג של "התמנגלות" ארוחה לא מחייבת שבה ניתן לחרוג מהכללים והחוקים. אקרא לזה חוצפה ישראלית ובקונוטציה החיובית אקרא לזה תעוזה, חשיבה מחוץ לקופסה ויצירתיות. כבר חגיגה בפני עצמה.

צילום: ענת בלאו חברתי המופלאה והכישרונית.

ואם בעיצוב לא מחייב עסקינן אז אין כמו להרכיב שולחן חג במו ידינו.

הזמינו ממנסרה פלטת עץ ובקשו החלקה, שיוף מלא ושכבת ציפוי להגנה. הזמינו רגלי ברזל, אלומיניום, עץ או באיזה חומר שתחפצו. אני אישית אוהבת לשלב בין חומרים. הרכיבו עליהן את פלטת העץ וייצרו דלפק בגובה בר. הוסיפו כיסאות ייחודיים לא בהכרח באותו דגם וצבע (אמרתי לא פעם שאני לא אוהבת סטים...) ותרגישו בחגיגה אמיתית. לבחירת קשת הצבעים השפעה על האופי והאווירה של השולחן, חשוב שקשת הצבעים תהייה מאוזנת ותיצור הרמוניה בשולחן.

בחרו שניים-שלושה צבעים ראשיים והוסיפו צבעים משלימים. הסוד הוא מינון נכון של צבעים על מנת לשמור על ניקיון ויזואלי.

היין המשובח של יקב עין הוד.

אין יותר נפלא מלציין את ריבוי התרבויות כחברת כור היתוך על שולחן העצמאות שלנו, שולחן החג הישראלי. כלים מסורתיים כחולים מיפן, לצד צלחות לבנות וכלים מברזל ישן, שולחן עץ עם רגלי אלומיניום, צבעי כחול ולבן לצד גווני הטבע הישראלי. הצבעים הלבנים והכחולים לצד הירוקים והצהובים מזכירים את ניחוחות העבר, שולחן שמזמין אותנו להתאסף אליו.

ברוח החג נבחרו הענבים שעוד מימים ימימה שזורים בתרבות שלנו. הענבים הם פרי של חגיגות המאפשרים לנו להרים כוס לחיים בריאים וארוכים. השסק שבצבעו בין צהוב לכתום בעל טעם מתוק-חמצמץ מדגיש את האופי הישראלי. השילוב בין הסגנונות והצבעים מלאי הנוכחות יוצרים חיבור מושלם. כעת כל שנותר לבחור מהו הקונספט שלכם ולשדרג את ארוחת החג עבורכם ועבור החברים והמשפחה.

הנוף המושלם משתקף ממרפסת בזיכרון יעקב שמעל ים התיכון.

בבית חברתי שרון פלוטקין האהובה.

חג עצמאות שמח.

WWW.AYELETAFGIN.COM

פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחרי
  • Pinterest Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page